fredag 15 februari 2013

Packat och klart

För avfärd imorgon. Reser till Bangalore mitt på dagen så kan ta och sova ut och få i mig en sista frukostbuffé. Eftersom affärerna här inte varit öppna, och när de vart det så har de inte kunnat ta emot mitt kort, så har jag inte någon anledning till att inte få stängt väskan imorgon.

Går igenom lite bilder och märkte att mitt användande av tummar när jag fastnar på bild har urartat.

 

Annars har det ätits mycket god mat på bra ställen. De flesta restauranger ligger längs med kanalen så man får gå ner till kanal kanten. Så ligger restaurangerna in under staden. Så de har inga fönster för det mesta men är väldigt mysigt i redda. Första restaurangen vi var på gick jag vilse i. Massa små rum och korridorer. Allt i röd sammet och välvda tak. I ett rum visade det svart-vit film på en stor bioduk.

Igår var vi på en rolig restaurang. Såg rätt litet ut utanför men när vi kom in så var det en gammal kyrka med högt i tak och en stor orgel kvar i ena änden. Kändes logiskt att ta ett glas rött vin medan vi väntade på bord. Hade ju helt missat att det var alla hjärtans så restaurangerna var ju lite fulla just igår.

Oliver hette restaurangen och var franskt. Så tog en crème brulé av getost till förrätt och Moules frittes till varmrätt. Fick aldrig tag i det när jag var i Paris så får ju passa på när det fanns på menyn. Himla gott. Men getost crème brulé var spännande. Typ som salt ostkaka av getost med det vanliga brända sockret på toppen. Testa det, jag får upprepa mig igen, himla gott.

 

Där det stora krucifixet borde suttit visades ett bildspel på olika ölsorter.

 

Nu ska jag ta och klämma i några sista grejer i min väska och hoppas på att jag inte behöver sitta på den för att få den stängd. Imorgon blir en lång men spännande dag. Flyger mitt på dan, kommer till Dubai vid midnatt. Får vänta där ett tag och anländer sedan vid niotiden lokal tid i Bangalore. Massa podcasts är nedladdade och jag tänkte spendera mina sista euro på godis och tidningar så jag klarar mig.

Håll en tumme (eller två, på ett spexigt sätt) så hörs vi Bangalore!

 

6 kommentarer:

Elin sa...

Spännande med näste ställe nu! Hoppas resan går bra!

Tummen upp!

Emelie sa...

Lycka till på resan! Ska bli spännande att följa :D

Unknown sa...

Lycka till tjejen jag tänker på dej varje dag. Det skall bli kul att se hur restaurangerna i Indien ser ut. Du kan väll kolla lite på mc och ta kort på dom. Och en och annan ko.

Niklas W sa...

Tjena Augusta! Ville bara säga att jag tycker mustach-bilden är oerhört rolig och att detta är den bästa bloggen jag följer (och den enda) :)
Ha de gött

Augusta sa...

Va glad jag blir, tack!

Unknown sa...

Äntligen fått till hur jag ska göra för att kunna visa att jag läser ;-) Vilka restauranger så häftigt.