tisdag 12 februari 2013

Tja tja

Nu är det tillbaka i skolan på riktigt. Går en kurs som idag blev en mattelektion och som visst ska avslutas med ett prov. Jag som trodde jag var klar med den delen, har ju liksom spenderat 70% av mitt liv med att plugga. Betyder ju att jag är rätt så grym på det så att säga. Lite statistik ska ju inte bli några problem *borstar bort osynliga smulor från ena axeln*

Jo men så att...

Börjar bli trött på att bo på hotell nu. Göttigt att sängen bäddas, nära till gym och en stor frukostbuffé. Men två veckor är lite länge.

Men här sitter jag och funderar för mig själv. Ni är ju förstås nyfikna på vad jag äter till frukost! Vad äts i tulpanens förlovade land?! Stuvade tulpanlökar med en vårskottssallad med färgglada tulpanblomblad tror ni kanske. Då kan jag lätta era sinnen och upplysa er om att nej, det äts inte tulpaner. Här snöar det och inga blommor syns! Istället serveras en så kallad antodoxiant frukost. Stort urval av allt möjligt men jag har upptäckt en brist. De har inte Nutella! Men det äter väl inte du Augusta undrar ni nu. Du som är så lång och stark och spänstig! Jo men det var så att det blev lördag och då FÅR man äta Nutella till frukost, det har mamma sagt. Hittade bara choklad strössel och annan sorts strössel. Himla besviken. Fick bli en choklad croissant istället.

Här kommer ett urval av vad jag ätit det senaste. Enjoy!

 

7 kommentarer:

Emelie sa...

Älskar choklad-donuten på tredje bilden! :D Frukostarna ser iaf grymma ut ändå!

Elin sa...

Är det nu vi ska tycka synd om dig som får bo på hotell (äta hotellfrukost!!!) i två veckor...? :P

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Bra att du gör som mamma har sagt, nutella på lördag - konstigt att inte nutella finns i det landet som jag trodde flödade av nutella och andra konstiga chokladpålägg av det sockerstinna o fettinkletade slaget. Men jag hade ju förberett lite så de hade plockat bort allt sådant när min dotter skulle ut och glufsa...
Det ser ju riktigt nyttigt och hälsosamt ut med de frukostar du äter (fotat iallafall) förutom chokladströsseln förståss då. Synd att de inte hade tulpanlökar och tulpanblad - det hade ju varit riktigt kul annars. Och de går ju att äta - de dyra lökarna. Dock inte narsissus eller liljelökar - de är giftiga! De får inte ätas ens på lördagar. Puss o kram från lilla Mamma.

Augusta sa...

Den var mycket god!

Augusta sa...

Precis! Du förstår mig

Augusta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Augusta sa...

Glufsa?! Vad tror du om mig mamma?! Här används det fina bordsskick jag fick lära mig sim liten, så skyller allt på er igen om det inte ser bra ut ;)