torsdag 16 maj 2013

På min gata i stan

Jag bor i ett område som heter BTM och det är mest där jag gått omkring. Även om just att gå omkring inte är helt lätt i Bangalore. Får hålla kolla åt alla håll för trafikregler hålls det inte på och det finns inte så många fungerande trottoarer. Men upp längs några gator går jag dagligen då det finns ett gym ca 10 min från mitt hotell.

Där finns små gatukök och affärer som säljer sötsaker.

 

Autos och mopeder överallt

Paraplyer används inte för regn utan mot solen.

 

Mangos säljs längs gatan.

Murar längs vägarna är ofta målade med olika indiska motiv, så som elefanter, kor, djungel och olika gudar.

Stabilt bygge.

Klädbutiker.

Körs utan hjälm och om ni tittar på moppe nr 2 så kikar det upp ett litet barn. Framme vid styret. Men det går oftast inte särskilt fort på gatorna här.

Och så små frukt och grönsaks butiker.

Så här ser det ut på min gata i stan. Rätt så mysig ändå. Saknar bara lite caféer så man kan sätta sig och titta på folk.

Och fika då.

 

3 kommentarer:

Elin sa...

Går folk upp i den byggnadsställningen?!

Emelie sa...

VA!? Skulle aldrig sätta min fot på den byggställningen! HAHA.

Augusta sa...

Såg ingen som var på den när jag gick förbi så hoppas att de är klara med allt sånt arbete och att de snart tar ner den. Men har sett ett till hus med liknande byggnadsställning dock...